Zeilmakerij De Vries Maritiem is nieuwe sponsor

Wie kent zeilmaker De Vries Maritiem niet? De zeilmaker met een rijke historie én met een toekomstgerichte aanpak. Vanaf eind vorig jaar zijn zij sponsor van MHC Lemmer. Op de foto staan onze jeugdleden Mare en Fien Hoekstra, samen met hun vader Ruben, de mede-eigenaar van De Vries Maritiem.

Historie én toekomst

Zeilmakerij De Vries is rond 1830 ontstaan. Echt lang geleden dus. In 2013, vrij recentelijk, zijn de krachten van Zeilmakerij Maritiem en De Vries gebundeld en is Zeilmakerij De Vries Maritiem ontstaan. De huidige eigenaren zijn Ruben Hoekstra en Bouwe Gert De Vries. Op dit moment zijn er 20 mensen werkzaam. Er worden duurzame en kwalitatief hoogwaardige zeilen gemaakt voor zeiljachten, klassieke schepen en platbodems. Daarnaast worden buiskappen, tenten, winterkleden, huiken, rolfokhoezen en maindrop systemen gemaakt voor zeiljachten. Voor motorschepen worden kappen en tenten gemaakt.

Al sinds jaar en dag zit de zeilmaker aan de Vuurtorenweg. In de afgelopen jaren is het gebouw helemaal vernieuwd en verduurzaamd. Tot en met het wagenpark aan toe. Op deze wijze wordt er continue gebouwd aan de toekomst.

Sportief en ‘fan van MHC Lemmer’

De medewerkers van het bedrijf zijn sportief, en het gezin van Ruben en Wietske ook. Van de drie dochters zitten Mare en Fien nu op hockey en Jinte op voetbal. Mare zit in C1 en Fien in de E6.

Zowel Mare als Fien vinden het erg leuk bij MHC Lemmer. Op de vraag ‘wat vind je leuk aan hockey’ is het antwoord: ALLES! Vooral de wedstrijden zijn uitdagend, geeft Mare aan.

Extra: Bed & Breakfast Marina Strand Appartement Lemmer

In de ruimte boven de zeilmaker zit sinds een tweetal jaren ook een mooie Bed & Breakfast met de naam Marina Strand Appartement Lemmer. Dit is goed om te weten als je nog eens gasten in Lemmer krijgt en die een bijzondere plek zoeken om te overnachten.

Meer informatie kun je vinden op www.devriesmaritiem.nl, op Instagram en op LinkedIn.

#zeilen #devriesmaritiem #lemmer #mhclemmer